De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Steelseries ALIAS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Josti 06-12-2023
Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Ik heb deze microfoon getest en ben onder de indruk van zowel de opnamekwaliteit als het gebruikersgemak. De toegevoegde RGB-verlichting voegt een esthetisch element toe. Hoewel de ophanging handig is, kan de bevestiging bij frequente aanpassingen wat losser worden, maar dit is eenvoudig aan te draaien. Gelukkig compenseert de hoogwaardige software dit minpunt, inclusief een handige geluidsniveau-indicatie. Met een prijs van 199 euro bevindt deze microfoon zich aan de hogere kant, maar voor degenen die waarde hechten aan audiokwaliteit en gebruiksgemak, kan het toch het overwegen waard zijn.

Beats0 05-12-2023

Hoge kwaliteit microfoon

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Ik heb gedurende enkele weken de Alias microfoon mogen uitproberen, en mijn ervaring is ronduit positief. In eerste instantie wil ik benadrukken dat het design voor mij van groot belang is, en ik moet zeggen dat het me zeker niet teleurstelt. Het oogt niet alleen mooi en strak, maar het is ook uiterst praktisch. Het aansluiten met de usb-kabel is een fluitje van een cent, en de microfoon is direct werkend. Wat betreft geluidskwaliteit is het eenvoudigweg glashelder. Het is zonder twijfel een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de ingebouwde microfoon van mijn laptop.

Een opvallend aspect is de effectieve filtratie van omgevingsgeluid door de microfoon. Hierdoor komt mijn stem ongelooflijk helder over, zelfs te midden van achtergrondgeluid. Het is weliswaar belangrijk om recht in de microfoon te spreken, maar dankzij het doordachte design verloopt dit moeiteloos. Daarnaast staat de microfoon stevig op mijn bureau, waardoor het echt iets toevoegt aan mijn gehele opstelling. Samengevat heeft de Alias microfoon me werkelijk overtuigd met zijn fraaie design, moeiteloze aansluiting, en bovenal indrukwekkende geluidskwaliteit. Een absolute aanrader voor iedereen die serieus met audio bezig is.

Pluspunten

• mooi design
  • praktisch

Luke 03-12-2023

Strak design, heldere geluidskwaliteit

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Uitstekende kwaliteit microfoon, zowel in design, gebruikte materialen als geluid. De standaard die meegeleverd wordt is goed genoeg om de microfoon stevig neer te zetten, echter als je toch al voor zo'n microfoon gaat dan zou ik aanraden om een boom arm te nemen. De microfoon kan je gemakkelijk omzetten van aansluiting van de standaard naar een boom arm, hier zit een bracket voor meegeleverd.

De microfoon zelf heeft een aantal led indicatoren om aan te geven hoe hard het geluid is wat opgepikt wordt en of deze op mute staat (dan staat er een rood kruis op de mic) Hiermee kan je vrij gemakkelijk bepalen of het niveau goed is of dat je wat aan de gain aan moet passen.

De software is momenteel nog een beetje onduidelijk op sommige punten, het kost aardig wat tijd om alles goed in te stellen, gelukkig hoef je er naderhand niet meer aan te zitten als het eenmaal goed ingesteld is. Hier zit ook noise cancelling in, dit gecombineerd met bijvoorbeeld de noise cancelling van Discord zorgt er voor dat dingen als typen en het klikken van je muis niet door komen aan de andere kant, ook al zie je wel dat dit opgepikt wordt door de microfoon.

Pluspunten

• Goede kwaliteit materialen en geluid
  • Meegeleverde standaard
  • Shock absorber

Minpunten

• Software wat onhandig soms

p******@f****** 30-11-2023

Mooi design, en warm geluid

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Ik heb de SteelSeries Alias Microfoon nu al een aantal weken kunnen testen, en ik ben blij verrast door de geluidskwaliteit. Het geluid is helder en zuiver, wat zowel bij gaming als bij videovergaderingen goed tot zijn recht komt. De warmte in de kwaliteit is merkbaar en zorgt voor een aangename luisterervaring, zonder agressief over te komen.

Het gebruiksgemak en aansluitsgemak waren echter iets minder positief. Het aansluiten op mijn MacOS systeem verliep niet soepel, aangezien er geen compatibele software beschikbaar was. Gelukkig kon ik de tests uitvoeren op mijn Windows-computer, maar het proces voelde toch omslachtig aan en een groot gemis.

Wat het design en de stevigheid betreft, onderscheidt de SteelSeries Alias Microfoon zich zeker. De metalen behuizing geeft een gevoel van extreme stevigheid en duurzaamheid. Het statief draagt bij aan de stabiliteit, terwijl de bediening en de LED-verlichting een leuke toevoeging zijn. Het uitschakelen van de verlichting is handig om ongewenste afleiding te voorkomen.

Over de software (Sonar) ben ik redelijk tevreden. Hoewel ik had gehoopt dat de microfoon beter stand-alone zou werken, doet de software uiteindelijk wat het moet doen, zij het met een voorkeur voor Windows. Als het ook voor MacOs beschikbaar was, zou dit extra punten opleveren.

Pluspunten

• Stevig design
  • Warm geluid
  • Fijne bediening

Minpunten

• Slechte ondersteuning voor MacOS

m***********@g******** 29-11-2023

Prachtig sierraad voor op je bureau.

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Wat een prachtig apparaat is dit. Het is zeker lastig om een apparaat om dit te testen, aangezien geluid heel subjectief is. Toch ga ik een poging doen om je te helpen bij het maken van je keuze.

Als je de verpakking open maakt zie je meteen de prachtige microfoon die je toe lacht. Naast de microfoon en de voet is er ook een USB-kabel en een blokje meegeleverd waarmee je de microfoon op een stafief kunt monteren. Als je deze microfoon op je bureau zet dan is het echt een accessoire dat iets toevoegt aan je game-set-up. De voorkant bestaat uit een zacht materiaal dat er heel stijlvol uit ziet. Aan de onderkant zit een RGB-LED die een mooie gloed werpt op zijn eigen voet. Onder dat materiaal heb je een level-indicator bestaande uit vijf LED's die oplopen van groen naar rood.

De microfoon hangt met stijlvol elastiek in de voet dat er voor zorgt dat er geen hinderlijk contactgeluid in de microfoon komt. De voet is erg zwaar en zorgt ervoor dat de microfoon altijd blijft staan waar je hem neerzet. Het statief waar de microfoon in hangt is met een scharnier verbonden met de voet. Met een schroefknopje kun je het scharnier openen. Helaas blijft dit knopje bij mijn microfoon niet altijd helemaal goed zitten met als gevolg dat de microfoon dan wat naar beneden zakt.

Het daadwerkelijke geluid van de microfoon is erg prettig. Het geeft haast een ASMR-ervaring. Het is nog niet zo crisp als ik ook wel eens gehoord heb, maar veel zal waarschijnlijk ook afhangen van welke software je gebruikt. Tijdens het gamen is het heel fijn om te zien wat je levels doen. Eventueel kun je makkelijk de gain iets aanpassen door te draaien op de knop op de achterkant.

Pluspunten

• design
  • level-indicator
  • goed geluid

Minpunten

• scharniertje blijft niet altijd goed zitten

B**********@h********** 29-11-2023

Geweldige microfoon met mooie uitstraling

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Als gamer vind ik het heel fijn om volledig ondergedompeld te zijn in de ervaring en niet gehinderd te worden door allerlei andere zaken. Eén van die dingen is op een eenvoudige en fijne manier kunnen communiceren. Ik heb daarvoor een aantal weken deze microfoon van Stelseries mogen testen.

Ontwerp
Wat mij opvalt bij het ontwerp van de Steelseries Alias is dat deze compact is ontwerpen, vrij licht is en toch heel stevig staat. Zeker op de meegeleverde statief waar de microfoon op staat. Hiermee staat de microfoon stabiel op het bureau. Bovendien is de microfoon ook eenvoudig aanpasbaar in de standaard.

Gebruiksgemak
Het installeren van de microfoon is heel eenvoudig. Slechts een usb-c kabeltje met de pc verbinden en dan werkt hij feitelijk al. Zelfs zonder software. De microfoon is eenvoudig te muten met de aanraakgevoelige knop en met een rood kruis dat op de microfoon verschijnt wordt ook de mute/unmute bevestigd. Persoonlijk vind ik dit heel fijn werken.

Software
De GG software met Steelseries Sonar geeft veel configuratiemogelijkheden. Wil je dit goed doen dan is het wel nodig om hier wat tijd voor te nemen. Er zijn instellingen mogelijk per audiokanaal en ook een eigen equalizer per game. Zonder uitgebreid de instellingen aan te passen vind ik dat de microfoon al geweldig werkt, maar met de software zijn er dus nog veel meer mogelijkheden.

Geluidskwaliteit
Het is een enorm verschil ten opzichte van de microfoon in een headset. De Steelseries Alias microfoon geeft een echte studiokwaliteit ervaring en ik ben beter te horen dan ooit. Ook merk ik dat de AI-ruisonderdrukking er goed voor zorgt dat mijn audio goed overkomt.

Kortom, ik ben heel tevreden over deze prachtige en functionele microfoon.

Pluspunten

• Ontwerp
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak

Remco Scholten 29-11-2023

Zeer zuiver geluid

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Ik heb de afgelopen maand deze microfoon mogen testen, mijn bevindingen en ervaringen zet ik hieronder op een rijtje:

Gebruiksgemak / aansluitsgemak:
De steelseries Alias microfoon is zeer gemakkelijk aan te sluiten op een PC het is 1 USB-C kabel van de pc naar de microfoon en dan werkt hij al. De knoppen op de microfoon zorgen ervoor dat de microfoon makkelijk hanteerbaar is en je geen aparte software nodig hebt om er mee te werken. Het is erg fijn de microfoon met de touch sensitive knop met 1 lichte druk te kunnen muten en unmuten. Als de microfoon gemute is merk je dat aan een rood kruis wat verschijnt in de microfoon behuizing. Hierdoor krijg je niet dat je denkt te praten met vrienden maar dat je nog gemute bent zonder het door te hebben (Dit gebeurt bij mijn vrienden met andere microfoons wel regelmatig)

Geluidskwaliteit:
De microfoon klinkt erg goed. Ik heb een aantal testen gedaan met mijn headset microfoon en de alias en laat ik het zo zeggen, het verschil is enorm. Waarbij mijn headset microfoon klinkt als die van een piloot in een drukke cabine klinkt de alias alsof ik in een studio zit. Echter is de alias wel erg sensitief dus wordt het getik van mijn toetsenbord opgepikt tijdens gamen. Gelukkig heeft Discord goede ingebouwde filtering dus hebben anderen er geen last van.

Design / stevigheid
Het design van de alias is compact en erg stevig, het standaard waar de microfoon aan vast zit is makkelijk aanpasbaar en staat zeer stabiel op het bureau.

Software (Sonar)
De Sonar software waar de steelseries alias geheel in ingesteld kan worden heb ik vrijwel niet gebruikt in mijn tijd van testen. Het is een zeer uitgebreid gratis programma maar de steelseries klinkt al fantastisch met de standaard instellingen

al met al een erg mooi product voor de mensen die hun microfoon geluid naar een hoger niveau willen tillen

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk te gebruiken

Minpunten

• er zijn andere microfoons in deze prijsklasse

m**********@o********** 28-11-2023

Super goed geluid!

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Als gamer en streamer had ik de eer om de SteelSeries Alias USB Gaming/Stream Microfoon te testen, en het resultaat is verbluffend. Dit is niet zomaar een microfoon; het is een game-changer. De grote capsule, die maar liefst drie keer groter is dan die van traditionele microfoons, vangt mijn stem met verbazingwekkende precisie op. Of ik nu dichtbij ben of wat verder weg van de microfoon, de kwaliteit van de geluidsopname blijft consistent hoog.

De bijgeleverde Sonar-software tilt de Alias echt naar een hoger niveau. Met zijn gebruiksvriendelijke interface en geavanceerde functies zoals AI-ruisonderdrukking, biedt het de mogelijkheid om mijn stem perfect af te stemmen op elke situatie. Dit zorgt ervoor dat mijn uitzendingen en gamesessies altijd professioneel klinken.

Qua design en bouwkwaliteit is de Alias ook echt top. Het strakke ontwerp en de stevige constructie verzekeren een lange levensduur en een naadloze integratie in mijn gaming setup. De trillingsdemper zorgt voor stabiliteit, wat essentieel is tijdens spannende momenten, en de LED-verlichting met dempingsstatus is een slimme en handige toevoeging.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Geluid

Minpunten

• Prijzig

t*****************@g******** 27-11-2023

Een erg goede microfoon

Geschreven voor: Steelseries ALIAS

Ik heb dit product mogen testen en ik kan zeggen dat de SteelSeies Alias een erg fijne microfoon is! Hij is eenvoudig aan te sluiten door middel van de meegeleverde USB-C kabel. In de doos vind je tevens een adapter om hem aan te kunnen sluiten op een boomarm.

De microfoon heeft, zonder gebruik te maken van de SteelSeries software, een mooi, helder geluid. Door de Sonar software te gebruiken, kun je hem verder instellen en optimaliseren voor jouw gebruik. De microfoon klinkt daardoor mooi vol en eventuele achtergrondgeluiden worden goed onderdrukt.

De microfoon is dan ook een aanrader voor iedere gamer of professional!

Pluspunten

• Aansluitgemak
  • Instelbare software
  • Ruisonderdrukking
  • LED verlichting

Minpunten

• Relatief zwaar
  • Lengte kabel